Out of the box

Renaat Penders: “Vaak in de clinch met studiebureaus”

Eén van de troeven die bij klantenbevragingen over Bovema altijd naar boven komt, is het out-of-the-box denken.
Renaat Penders maakt zich dan ook sterk dat Bovema nooit met voor de hand liggende kant-en-klare oplossingen komt: ‘Want die bestaan doorgaans niet. Wat wij altijd doen, is zeer goed naar de klant luisteren. Je zou denken dat zoiets maar normaal is, maar vaak gebeurt het gewoon niet.

Wij doen dat dus wel. We stellen ons op als een heuse klimaatdokter: we luisteren, gaan ter plekke het probleem of de vraag bekijken en analyseren. En met analyseren bedoel ik: alles eens van voor, van achter, van onder en van boven en dan nog eens schuin links en rechts bekijken. En altijd kom je dan uit bij het échte probleem. En dát bevindt zich vaak helemaal ergens anders dan waar het oorspronkelijk leek te liggen. Vervolgens dokteren wij een creatieve, maar vooral op maat gemaakte oplossing uit die het probleem écht uit de wereld helpt en niet enkel een doekje voor het bloeden oplevert.

Zo hebben we bij de leverancier van bakproducten Puratos ontdekt dat het probleem met vocht in het magazijn niet in het magazijn zelf lag, maar in de naastliggende productiehal. Daar hadden de andere aanbieders nog niet eens naar gekeken. Ook bij Duvel kwamen we met een oplossing die volgens het studiebureau niet kon kloppen, maar uiteindelijk wel bijzonder efficiënt bleek te zijn.’ 

Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie